taubat sebelum terlambat!


AS'SALAM!

Wahai kaumku,
Capailah olehmu pintu kehidupan itu selagi ia masih terbuka untukmu, kerana tidak lama lagi pintu itu akan tertutup buatmu. Lakukanlah kebaikan, selama kamu masih mampu melakukannya. Segeralah mencapai pintu taubat dan masuklah kamu ke dalamnya, selama ia masih terbuka buatmu. Capailah pintu doa kerana pintu itu masih terbuka untukmu. Bersegeralah kamu mencapainya, berdesak-desakan dengan saudara-saudaramu yang soleh, kerana pintu itu terbuka untukmu.






kartun kt atas tu cerita tentang TAUBAT seorang insan yg melakukan kesilapan
adakah kita sempat untuk bertaubat sebelum ajal..?
kita tak tau bila ajal kita, bile kita akan mati.
apatah lagi brape byk amalan yg kita dah buat kt dunia nie.
adakah sikit atau banyak..!
aku pun byk gakk buat salah.
takde sape yg sempurna dalam dunia nie.
yg membezakan kita cume adakah kita dah bertaubat dengan sume kesalahan yg kita dah buat.
nie untuk aku dan kawan kawan semua.
bertaubat lah sebelum terlambat.
 JANGAN TUNGGU SAMPAI ESOK ! 



8 comments:

hana said...

bertaubat lah sebelum terlambat...
=D

Azar Azlan said...

@hanaye betul :D

syura shii said...

manusia takde yg perfect. semua pernah buat salah. terpulang nak bertaubat ke tak? :)

Azar Azlan said...

@syura shii betul. sume terserah pada diri sendiri gakk :)

Takashi Manganji said...

ske r kantun tu...ade makne..

Azar Azlan said...

@Takashi Manganji tau takpe. sape tgk betul betul paham la :)

cik diba said...

sementara sempat,taubat la dgn segera...btw dah follow blog nie...hehehe,..tuan belog takut lipas ker?? hehe

Azar Azlan said...

@cik diba tengs cik diba :) .mmg la. lipas byk virus. haruslah takut. haha