BUDAK 2 TAHUN YANG DILANGGAR VAN MASIH HIDUP!!


AS'SALAM!

 

pasti ramai yang dah tengok video nie kan. dan ramai juga yang memberi kan komen terhadap video nie di YOUTUBE atau di laman laman blogg yang lain.
budak kecik yang dilanggar tu bernama Yue Yue.
tak ramai yang tau Yue Yue samada dia masih hidup atau sudah meninggal.
info yang aku dapat menunjukkan,

AKHBAR CHINA DAILY melaporkan Yue Yue masih hidup dan memperlihatkan tanda tanda semakin stabil
manakala, AKHBAR HERALD SUN yang berpangakalan di Australia pula terus melaporkan Yue Yue sudah meninggal dunia.
AKHBAR THE TELEGRAPH (UK) pula melaporkan Yue Yue dah di ambang kematian.

so dengan laporan yang bercanggah dan kedudukan misteri Yue Yue itu ada hubung kait dengan sikap kerajaan China yang cuba melakukan penapisan terhadap berita berita yang membawa imej negatif terhadap negara komunis tersebut. Bagaimanapun, secara umum Yue Yue masih lagi hidup namun berada dalam keadaan yang sangat kritikal.

Laporan awal bahawa Yue Yue mengalami masalah mati otak juga diubah kepada koma yang sangat mendalam. Yue Yue pula bagaimanapun hanya mampu bernafas menggunakan bantuan pernafasan dan jika Yue Yue tak menggunakan alat tu, pasti dia akan mati.

so lepas nie kalau korang nak pergi bercuti dekat China berhati hati la dan ingat pesan ni.
kalau korang jumpa ada makcik yang jatuh longkang ke, budak kena langgar basikal ke, lelaki yang nak terjun lombong ke, korang JANGAN TOLONG!!
aku bukan nak suruh korang jadi manusia yang tidak berperikemanusiaan tapi korang mesti kena tahu sebabnya. Sebabnya...
bila korang tolong, orang tu dah menjadi tanggungjawab korang. Sebagai contoh, ada seorang askar menolong seorang tua yang terjatuh secara tiba-tiba. Kerana prihatin takda orang lain nak tolong maka askar ni pun tolonglah. Tapi anak orang tua ni nampak askar nie pegang mak dia, so dia tuduh askar ni yang tolak mak dia. Lalu askar nie kena saman dan terpaksa menanggung kos perubatan org tua tersebut. Akibatnya die kena buang kerja. Based on true story! Serious!

Nie cerita pasal pemandu van tu pulak, mula-mulakan pemandu tersebut dah terlanggar budak tu dan dia ada berhenti kejapkan. Itu sebab dia perasan yang dia dah langgar budak. Masa tu budak tu ada kat tengah tengah antara tayar depan dan belakang. Dia terfikir kalau budak tu mati, dia cuma kena bayar denda lebih kurang RMB10,000- RMB20,000 je tapi kalau budak tu hidup dia kena tanggung akibatnya seumur hidup. So sebab tu la dia terus langgar budak tu dengan harapan budak tu akan mati.

Kejam kan..? So beringat la kalau nak pergi melawat ke tempat orang. Jangan nak suka suka je. Nanti merana diri pulak. Pape pun aku harap adik Yue Yue akan lebih stabil dan kembali normal.
InsyaALLAH!



4 comments:

ieqa said...

This news is SERIOUSLY REALLY REALLY SAD!
F*cking shit those people. Immoral! >:[

nur hanis II said...

mcm seram je kalau dekat china :(

Azar Azlan said...

@ieqa
tau takpe ieqa. those f**kin people yg just lalu lalang tu patot kena langgar gak. haram J

Azar Azlan said...

@nur hanis II china tak seram. tapi polisi dye yg buat org takut