center

BELOG ORANG, SUKA ORANG LA!!




ASSALAMUALAIKUM WBT.

Korang apa khabar? Still sambut merdeka ke? Hehe.
Bagi yang buat puasa 6 tu, selamat berpuasa. Yang tak puasa macam aku nie, haa selamat melantak la ye. Haha.
Tengah aku sibuk meng-tweet kat Twitter petang tadi, tetibe aku ternampak ada satu link,

Ini masa aku bukak memula, lepas beberapa jam..

Tajuk nie pulak keluar.

Dan cerita kat dalam tu dah kena delete. Mungkin feedback yang dia dapat kott.
Laku belog dia hari nie kan. Haha.
Bagi yang tak tahu cerita, mesti blur blur kan. Jangan risau, aku nak story mory la nie. Hehe.
Tuan punya belog nie seorang akak yang dah kahwin, bawak anak dia yang dipanggil 'adik'. Euwww.
Alkisahnya camnie, korang baca la gambar nie ye. Aku penat nak type banyak banyak. Haha.




Banyak lagi yang dia complain nie, nie baru sikit. Aku rasa macam nak jawab je soalan soalan dia tu. Senang sangat nak jawab. Tapi aku yakin, banyak dah budak budak UniMAP yang jawabkan. Hehe.

Bagi yang sedia maklum, aku nie salah seorang pelajar kat UniMAP yang 'worst' tu.
Bapak aku selalu berpesan, "Kalau datang tempat orang, jaga adab dan tatasusila."
Dalam hal ni, memang takde kaitan. Suka aku la nak cakap apa kan. Haha.

Aku harap akak nie pernah dengar pepatah nie,
"Bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudian."
Mungkin dia agak 'susah' dari segi masa, emosi, jammed, keadaan sekeliling atau apa apa yang dia rasa 'susah' sangat tu, tapi, TAPI mungkin dengan izin Allah, anak dia berjaya grad kat UniMAP dan dapat kerja yang bagus bagus. InsyaAllah. Time tu dia akan rasa senang. SERIOUS. Bukan semua benda senang kita kena senang dulu, kadang kadang kena rasa susah payah. Jangan banyak merungut. Tolonglahh.

Pengajaran, janganlah kita selalu melihat kepada kekurangan atau kelemahan sesuatu itu. Sebab Allah dah memang menciptakan sesuatu itu ada lebih dan ada kurangnya. Belajarlah untuk terima.
Haa still takde kena mengena kan? Haha.
Dah la, merepek banyak lak aku. Bagi yang nak kenal akak tu,
http://emmira.blogspot.com/2012/09/catatan-saya-hari-pendaftaran-di-unimap.html
korang follow la belog dia. Dia nie blogger yang bagus. :)

notakaki: Bukan senang nak puaskan hati setiap orang. SERIOUS.

[sumber,AmirulAkim]

2 comments:

aswaleyla said...

da pergi blog dye . unluckyly . dye da delete da entry tu . takot kot . hahha . geram plak dengar . suke hati dye je .

Anonymous said...

haha.. bising2 akk tuh.. syukur ar dapat masuk ipta.. nak merungut lak.. bnyak orng len nak masuk..